بافت تاریخی آران و بیدگل نیازمند توجه ویژه است

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در دومین روز از سفر خود به شهرستان آران و بیدگل و در بازدید از بافت تاریخی شهرستان آران و بیدگل بر لزوم توجه ویژه به بافت و آثار ارزشمند تاریخی این شهرستان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امیر کرم‌زاده روز گذشته ۶ مهرماه در حاشیه بازدید از بافت تاریخی آران و بیدگل گفت: شهرستان آران و بیدگل که در شمال فلات مرکزی ایران واقع‌ شده دارای پیشینه تاریخی منحصربه‌فردی است، به‌نحوی‌که پیشینه شکل‌گیری تمدن در این محور به بیش از ۷ هزار سال می‌رسد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: این شهرستان چه در دوران پیش از اسلام و چه در دوران اسلامی دارای سوابق درخشان تمدنی و دارای بافت تاریخی ارزشمندی در مرکز شهرستان و همچنین سایر شهرهای خود است، لذا در طی بازدیدم به این نتیجه رسیدم که بافت تاریخی آران و بیدگل نیازمند توجه ویژه است.

او افزود: تلاش می‌کنیم با تخصیص اعتبارات در سال مالی ۱۴۰۳ و همچنین جذب اعتبارات استانی در خصوص حفاظت از بافت ارزشمند تاریخی و همچنین آثار تاریخی شهرستان گام مؤثری درزمینهٔ حفاظت و حراست از این میراث فاخر فرهنگی برداریم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700445
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha